Wednesday, 19 December 2018

lesson learned


kalau sekali dua kali, itu ngga apa-apa dan manusiawi. nah, yang ini udah berulang kali. 
hayo, namanya apa bari? 
yakin masih mau ngulangi lagi?

:)

Sunday, 2 December 2018

pft

Bertemu, tapi tak menyapa.
Mata saling memandang, namun tak tergores senyuman pada tiap wajahnya.
Ingatan masih melekat dalam benak. Tidak sedikitpun lupa, apalagi amnesia.


Begitulah manusia, tidak jelas apa maunya.

Sunday, 25 November 2018

unspoken

rasanya udah lama saya nggak nulis apapun di sini.
bukan karena nggak ada hal spesial dalam hidup saya, tapi lebih ke... bahkan saya nggak ngerti gimana menuliskannya.

beberapa bulan belakangan bisa dibilang adalah momen paling berharga ditahun ini, 2018, di mana saya banyak sekali menemukan sisi lain diri saya. intuisi saya berkecamuk, dahsyat sekali. sampai nggak ngerti lagi gimana nguraiin benang kusut yang nyangkut di kepala. sekalipun saya nampak talkative, tapi saya bukan orang yang gampang curhat. hal-hal yang saya omongin biasanya nggak penting dan sangat general. rasanya kayak susah aja gitu untuk "ngomong".

kadang suka malu kalau flashback bacain tulisan sendiri di masa lalu. baik yang di blog, maupun yang bukan.. bisa ya waktu itu diri ini sestabil itu... kenapa sekarang diri ini justru degradasi. dan mash banyak lagi.

semoga pelan-pelan blog ini bisa kembali hidup kayak sebelumnya, bisa lebih rapih juga tampilannya. semoga.. semangat menulis saya kembali muncul. segera, secepatnya.

Thursday, 4 October 2018

Jadi, saya atau aku?


Sejak awal blog ini lahir di 2009, rasanya kok nggak konsisten dalam penggunaan kata sapa.
Kadang saya, kadang aku. Sepertinya, akan lebih enak dan menyenangkan kalau dikonsistenkan mau pakai yang mana. Cuma kalau dipikir-pikir, di sisi lain, lebih nyaman lagi kalau penggunaan kata saya atau aku disesuaikan dengan konteks yang ingin ditulis dan diceritakan.

Biarkan saya atau aku sendiri yang akan memilih, mana yang lebih nyaman digunakan dan dituliskan dalam postingan tertentu. Jadi.. nggak perlu milih salah satu lah ya. Two is better than one.

Wadidaw.

Thursday, 27 September 2018

Sharing Information

It is widely believed that an institution has its own regulation of deciding the information to be shared. Some people think that information in scientific research, business, and academic is worth distributing as many as possible, but it could also be argued that some pieces of information are too valuable to be published. This essay will examine both opposing views.

Sharing information is exciting. By doing that, someone can be a part of the world or specific major development through educating others. For example, in the field of science, a long time ago when electricity was found, Michael Faraday happily shared the information and knowledge from his finding to others. Thus, a couple years later, there were several new inventions such as television, the radio, handphone, and so forth. However, at the present, in the field of business, sharing some exploration will increase our competitor gradually. As a result, knowing a proper moment and considering which information can be announced is very important.

On the other hand, giving out our discoveries is priceless because those can make the development of our institution in a danger. Smartphones, computer, laptops, and technologies are the popular highlight for people. People are dying to find out which brand of smartphones are in the first rank. Somehow, some company imitates the shape, the interface also features other types, and give the lower price to the customer. They are trying to gain as much as the customer as they can. Unfortunately, it harms their competitions. Moreover, the sole presence of information given by an institution or someone can limit them to get partnership possibility.

To sum up, caring through sharing still one of the kindest things in science, business, and academic. This goes without saying that the world can actually benefit from our inventions. Yet, the company or institutions have to meticulously choose which part is good to be shared and which is proper to be kept.

---

I am trying to kill my "gabut" time with learning about how to write IELTS writing task 2.